Montag, 30. September 2013

invitation: drawing challenge

100 years ago on the 6th of October the fascinating artist --> Meret Oppenheim was born in Berlin.
For sure everyone knows --> object (le dejeuner en fourrure).
Not so spectacular but some years later the same date I was born in Berlin, too.

May I invite you to celebrate a little party on my blog this weekend.
Please notice: b.o.d. - bring your own drink, no stop, in this case please: b.o.c. - bring your own cup!

New theme: cup.

It´s also Erntedankfest (harvest festival/Thanksgiving) on sunday, so I´d like to thank you, there will be a giveaway for at least one of the participants of this d.c., I thought about a pendant like --> here or like:




Have a nice day and let me know: Are you in?


The rules are simple (for those who are here for the first time): everyone can join, it must not be drawn, each medium is allowed. Simply leave a comment that you are in, and that coming weekend 5th / 6th of October post your ideas. I will link all the participants here.

Die Spielregeln sind einfach (für die, die das erste Mal dabei sind): Mitmachen kann jeder, es muß auch nicht gezeichnet werden, jedes Medium ist erlaubt. Einfach einen Kommentar hinterlassen, dass Ihr dabei seit und am kommenden Wochenende 5. / 6. Oktober Eure Ideen posten. Ich werde alle Teilnehmer hier verlinken.

Kommentare:

  1. Ach, das klingt immer sooo schön. Aber ich bin doch bloglos...kann man mitmachen, indem man dir ein Foto der Arbeit mailt?
    Dann würde ich schon mal gerne dabei sein!
    Liebe Grüße,
    eva, die aus Düsseldorf!

    AntwortenLöschen
  2. Ooooh, liebe Stefanie,
    ich bringe sehr gern meine Tasse mit!

    Herzlichst,
    Ariane

    AntwortenLöschen
  3. meret o. ist mein allerliebstes vorbild. ich komme liebend gern mit meiner tasse vorbei!
    herzlichst mano
    ich hoffe, es geht dir wieder gut!?

    AntwortenLöschen
  4. OK I do not care when was born Oppenheim, for me, the only October 6th there in history is your birthday
    Count me in, I'll take my cup (it will be full since October 4;) or empty), Ha Ha
    has improved already, your health? :)

    AntwortenLöschen
  5. liebe stefanie,
    gern komm ich mit meiner tasse vorbei, wenn ich darf!
    alles liebe und - ja, auch ich hoffe, es geht dir wieder gut!

    AntwortenLöschen
  6. You share a birthday with this great surrealist?! Fantastic!
    yes I will bring my cup to the party Stefanie.
    -sus

    AntwortenLöschen
  7. I am in too, my cup will be there by saturday! it's my mother's birthday as well, so there are multiple reasons to celebrate.

    AntwortenLöschen
  8. I'm in to celebrate your birthday! Muss ich mir aber noch was cup-mässiges einfallen lassen;-)))
    Die anhänger sind wunderschön, die mit den vogel ist toll!

    AntwortenLöschen
  9. This so makes me smile! and yes I will definitely join in the party :)

    AntwortenLöschen
  10. A party! Yes count me in, Stefanie. xo

    AntwortenLöschen
  11. Ich hab ja immer eine Tasse Tee parat. Und morgen - na was wohl? Geburtstag! Hihi! Wir können also am 6. doppelt feiern! ;-)

    AntwortenLöschen
  12. A cup! I know the exact one I have in mind. Your birthday will be a special reason to join in. So I am IN, thanks, Stefanie! Norma, x

    AntwortenLöschen
  13. your birthday
    and you are gifting away.....
    i would love to join in
    the thought of cup brings many things to mind
    thank you for being our lovely host!

    AntwortenLöschen
  14. it will be your birthday!
    in that case
    sure i am in!

    Patrice A.
    x

    AntwortenLöschen
  15. Oh, ich glaube ich will auch mal wieder eine Tasse mittrinken mit der Truppe hier, auf allerlei Geburtstage und so! Bin dabei und sende liebe Grüße
    Michaela

    AntwortenLöschen
  16. Oh wie schön Teeparty, das klingt spannend....let's have a cup of tea !
    ♥Kerstin

    AntwortenLöschen
  17. Liebe Stefanie,
    das Thema passt so gut - ich bin dabei. Der Blogartikel ist schon freigeschaltet, weil ich jetzt erstmal unterwegs bin. (http://www.schreibtischwelten.de/2013/10/03/eine-rote-tasse-f%C3%BCr-eine-geschichte/)
    Hab einen schönen guten Geburtstag.
    Viele Grüße Lucia

    AntwortenLöschen
  18. was für ein schöner anlass!
    count me in...
    xx julia

    AntwortenLöschen
  19. count me in - better late than never!
    Barbara

    AntwortenLöschen
  20. anlässlich eines solchen ehrentages bin ich gern dabei :)

    AntwortenLöschen

Danke - thank you - merci bien!